Sikker forbindelse
Kundeservice
Dit ønskeliste

Your wish list is empty!

Din indkøbskurv

Your shopping cart is empty!

Din sammenligningsliste

Your comparison list is empty!

Garantioplysninger

Medmindre andet er skrevet, er den normale garantiperiode på 24 måneder gældende for alle produkter. Til mange af produkterne vil du også modtage individuelle producent garantier.

Derudover, har du muligheden for at købe udvidet beskyttelse med vores service produkt ”Dialando Protection” under salgsprocessen.

Dialando garantie

Ejeren af Dialando (se firmainformation) garanterer at alle produkter solgt fungerer ifølge de forskellige producenters specifikationer for minimum en periode på 24 måneder fra den dato produktet er købt.

Forudsætningen for at kræve garantien er omhyggelig håndtering af produktet, den tilsigtede anvendelse af produktet i henhold til producentens betjeningsvejledning samt overholdelse af de anbefalede vedligeholdelsesintervaller.

Ikke dækket af garantien er dele som er åbne for at blive ridset, som glasset, remme, pakninger, såvel som skade af bevægelsen og indpakningen, som kan komme som resultat af slitage og mekanisk ødelæggelse af dele der kan rammes af slitage. (f.eks. vandindtrængning i tilfælde af ure, der i sig selv er vandtætte på grund af slidte pakninger eller bøjede kronaksler, da vandmodstand aldrig er et permanent kendetegn ved et ur). Hvis reparation eller omarbejdning ikke er muligt, vil Dialando enten ændre uret til et komparativt produkt af samme brand eller kvalitet eller refunderer købsprisen. I tilfælde af lille forringelse af produktets karakteristikker som dårligere præcished eller reduceret styrkereserve i mekaniske ure som kan skyldes dagligt brug, reserverer Dialando rettigheden efter ekspertvurdering af urmageren at lave en reparation enten ved at tilbyde prisreduktion eller ved at tilbyde en betalt service (P.t. max. 20 euros eller det samme i andre valuta)

Det derudover købte ”Dialando Protection” viser ikke en begrænsning af dine rettigheder som forbruger med hensyn til sælgers lovlige garanti obligationer, men mere som en forlængelse af dem.

Til garantisten, se aftryk (se firmainformation).

Producent garantier

I mange tilfælde vil du modtage udover den lovlige beskyttelse og Dialando beskyttelsen, en producent-specific garanti – i det fleste tilfælde også for 24 måneder. I dette tilfælde, vil du finde producentens garantibeskrivelse og information af garantisten i den skrevne dokumentation og kabinetter af produktet.

For at bruge producentens garanti, venligst behold regningen for købet for længden af garantien, siden vi som sender, ikke stempler garanti kort. Producenten vi arbejder med, accepterer fakturaen som bevis for betaling med dato for betaling og det er dermed begyndelsen af garantiperioden.

Før du sender et produkt til servicecenteret af en producent, noter venligst informationen under ”I tilfælde af garanti)

I tilfælde av garanti

Vi håber det ikke, men hvis det værste kommer til det værste, så forbliv rolig lige for tiden. Vi vil med glæde hjælpe dig!

Det er vigtigt at du kontakter os med det samme at produktet bliver defekt og ikke flere uger eller måneder efter. Følgeskader kan forekomme. I tilfælde af vand skal du placere uret med kronen åben på noget varm for at få fugt ud af indersiden. Hvis funktioner sidder fast, skal du afstå fra at bruge styrke og overlade korrektionen til en professionel. Åbn aldrig ur kassen selv via bagsiden eller fronten. Hvis et batteridrevet ur stopper, skal du antage, at batteriet er svagt og lade det blive undersøgt og udskiftet af en specialist på stedet. Hvis problemet ikke er batteriet, kan bevægelsen blive beskadiget.

Kontakt os venligst for at diskutere den videre procedure. Hvis nødvendigt, er det en god ide at sende produktet direkte til producentens serviceafdeling. I andre tilfælde er det mere anbefalet at gøre det gennem os.

Altid inkluder en kopi af fakturaen som bevis af købet og hvis muligt fulde og stemplet garantikort.

Derudover et kort med din personlige data: Navn, adresse, returadresse, telefon, nummer, e-mail, e-mails der er sendt frem og tilbage, beskrivelse af defekt, hvad der skete, hvornår, hvad der er gjort indtil videre, flere fejl, speciel forespørgsel.

Pak produktet forsigtigt så der ikke kommer mere skade. Det er bedst at bruge den originale indpakning, hvis muligt.

Send som en forsikret pakke, ikke bare som en pakke. På denne måde har du et bevis på fragten, har den forsikret, og kan spore fragten online.

Efter modtagelsen af pakken hos os eller andet servicecenter, venligt tillad en behandlingstid på 2-4 uger, i sjældne tilfælde op til 8 uger. Ikke alle servicesteder fortæller kunden om modtagelse af pakken, så venligt tjek modtageren placering online gennem pakkenummeret, f.eks. via DHL’s hjemmeside.

Hvis, i modsætning til forventningerne, der opstår problemer i behandlingen af dit tilfælde, vil du blive kontaktet, så venligst altid inkluder dit telefonnummer og e-mailadresse. Du vil også bliv kontaktet hvis en gratis behandling af dit tilfælde er afvist af lovlige årsager. I dette tilfælde vil du modtage et prisestimat og i de fleste tilfælde et personligt telefonopkald fra en urmager der forklarer årsagen. I dette tilfælde skal du så beslutte om du vil have reparationen lavet for en pris eller ikke.

Vigtig information om garanti kan også findes på vores FAQ side!