Kundeservice
Dit ønskeliste

Din ønskeliste er tom!

Din indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom!

Din sammenligningsliste

Dialando beskyttelsesbetingelser

1. Forsikringsplanen

Denne kontrakt regulerer det fysiske ur og den tekniske support, DIALANDO leverer til dig under ovenstående plan (hver især kaldet ”Planen” i indeværende dokument) for den Dialando-brandede service, der er anført i dit dækningsbevis (“Ordrenummer”).

Vi tilbyder dig i øjeblikket to dækningsmuligheder:

  • Dialando Protection (89 DKK/year) *0,24 DKK/Day
  • Dialando Protection PLUS (109 DKK/year) *0,30 DKK/Day

2. Hvornår begynder og slutter dækningsperioden

Dækningen begynder, når du modtager uret +14 dages returperiode (i dage: 365 dage + 14 dage = 379 dage!) og slutter på den dag, der er angivet i din Planbekræftelse (“Dækningsperioden”)..

3. Hvad er dækket?

Dialando Protection dækker materialer, fremstilling og selvfølgelig fejlhåndtering.

Afhængigt af, om du har valgt “Dialando Protection”- eller “Dialando Protection PLUS”, får du her en liste over de ting, der er dækket under garantien.

  • Defekter i materiale og fremstilling under normal brug
  • Normal slitage (fx. snavs)
  • Urkasse
  • Manglende krystal (hvis relevant)
  • Urlænker
  • Remme
  • Spænde
  • Stifter
  • Krone
  • Urskive

Derudover dækker "Dialando Protection PLUS" også:

  • Glasset (smadret eller ridset)
  • Ødelagt uro (ukorrekt brug/håndtering)
  • Skader på grund af stød og knusning
  • Forkert håndtering
  • Vandskader og fugtskader (mindst 5 ATM)

Afhængigt af den valgte dækning foretages reparationen, eller uret erstattet gratis og uden vederlag for ekspedition, hvis det viser sig, at skaderne falder under ovennævnte dækning.

I tilfælde med alvorlige skader, der er umulige at reparere, sender Dialando dig et ur af samme model. Hvis din model ikke længere fås, vil du få et ur af lige så stor værdi og i en lignende stil, hvilket måske og måske ikke vil ske efter aftale med dig. Beskyttelsen for erstatningsuret ender ved afslutningen af den Dialando Protection, du fik, da du købte det første ur i denne forbindelse, og ikke erstatningsuret

4. Hvad er ikke dækket?

Hvad angår "Dialando Protection PLUS", dækkes skader ikke, hvis de falder uden for de herover angivne forhold, hvilket dog er meget usandsynligt, da det er en ret omfattende forsikring.

Standardversionen af “Dialando Protection” dækker ikke skader, der resulterer fra følgende forhold:

  • Glasset (smadret eller ridset)
  • Ødelagt uro (ukorrekt brug/håndtering)
  • Skader på grund af stød og knusning
  • Forkert håndtering
  • Vandskader og fugtskader (mindst 5 ATM)

Vi vil minde dig om, at vandskade ikke dækkes af Dialando Protection, hvis man ikke omhyggeligt overholder anvisningerne for produktets vandtæthedsniveau (som anført på produktet), herunder skader, der er sket på grund af urets udsættelse for andre former for væske eller kemikalier (udover almindeligt vand eller havvand). Desuden er vandskader for ure under 5 ATM ikke dækket.

5. Hvordan får jeg service og support?

Hvis du gerne vil bruge din Dialando Protection for eventuelle skader på dit ur, skal du henvende dig til vores kundeservice.

Glem ikke at indtaste det ordrenummer, der blev sendt til dig via mail, da du købte uret, for at bekræfte, at din forsikring er gyldig. Teamet, der står for Dialando, kontakter dig for at bekræfte og arrangere forsendelse af det beskadigede ur inden for højst 2 hverdage.

Det er vigtigt, at du venter på bekræftelse fra Dialando teamet, før du sender os uret, da vi vil give dig den officielle adresse, det skal sendes til, mens vi samtidig vil spore forsendelsen, så du skal sende os pakken med sporingsmulighed. Det er også vigtigt, at du venter på bekræftelse om, at du kan sende det til os, fordi det er muligt, at reparationen på uret skal foretages af en lokal urmager, som vi ligeledes vil dække omkostningerne for.

I tilfælde af, at du skal sende os det beskadigede ur, dækker du alle forsendelsesomkostninger. Vi dækker omkostninger til at sende uret tilbage til dig efter reparationen, men kun hvis forsendelsesadressen er ingen for den Europæiske Union.

I den samme mail, der sendes til dig, får du også de nødvendige oplysninger, så du kan følge op omkring reparationsprocessen, og hvornår den er færdig. Dialando har ret til at kontakte dig med det område, der står for Dialando forsikringsservice, via mail, telefon og chat.

6. Hvad du har ansvar for

For at modtage service eller support under forsikringen, accepterer du at skulle gøre følgende:

  1. Give os dit “ordrenummer” som købsbevis
  2. Give os oplysninger om symptomer og årsager til problemet med det dækkede produkt
  3. Besvare anmodninger om information, herunder men ikke begrænset til, det dækkede produkt, såsom serienummer, model, handlinger taget før den forsikrede genstand fik problemer og hvilke trin, der er blevet taget for at løse problemet
  4. Følge de anvisninger, du får fra Dialando, herunder et fotografi, hvis vi beder om det.

7. Overførsel af forsikringen

Dialando Protection følger produktet og ikke kunden, så forsikringen kan bruges af hvilken som helst bruger, der er den lovlige indehaver af produktet, dvs. man kan sælge produktet med aktiv forsikring til en ny ejer, som derefter vil få adgang til forsikringsdækningen. Så længe den nye ejer sidder inde med det ”købsordrenummer”, der blev leveret til den direkte køber af produktet fra vores netbutik, forbliver forsikringen gyldig

Sådan påvirker Forbrugerrettigheder denne plan

For forbrugere i jurisdiktioner, der er beskyttet af forbrugerbeskyttelseslove eller -bestemmelser, er de fordele, ovennævnte planer giver dig, et supplement til alle de rettigheder og retsmidler, du har under sådanne love og bestemmelser, og intet i denne plan skal foregribe forbrugerrettigheder under gældende obligatoriske love, herunder forbrugernes ret til retsmidler i henhold til gyldig garantilovgivning og til at søge erstatning i tilfælde af total eller delvis funktionsmangel eller utilstrækkelig opfyldelse i udførelsen af nogen af deres kontraktlige forpligtelser.

DIALANDO® Beskyttelsesplaner

Standard garanti fra producentenDIALANDO® ProtectionDIALANDO® Protection PLUS
DefekterI materialet og/eller fremstillingen
SlitageFra normal brug (fx snavset)
Kasse
Tabt krystalOm relevant
Armbånd
Remme
Spænde
Stifter
Krone
Urskive
GlasBeskadiget eller ridset
Beskadiget uroUkorrekt brug og/eller håndtering
Stød og/eller knuseskader
Forkert håndtering
Vand- eller fugtskaderUre, der er vandtætte ned til mindst 5 ATM

Dialando Protection og Dialando Protection PLUS er et produkt af Aphrodonis Media Group Ltd

Kundeservice telefon: +46 10 551 5995

Kundeservice Whatsapp : +46 10 551 5995

(Vi taler engelsk og svensk).