Sikker forbindelse
Kundeservice
Dit ønskeliste

Din ønskeliste er tom!

Din indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom!

Din sammenligningsliste

Svar på almindelige spørgsmål

Please find below the answers to the most frequently asked questions. 

If you have a question that you can’t find the answer to, please feel free to contact our friendly customer service, who will answer all your questions

Ure

Er urene originale?

Dette er et af de mest stillede spørgsmål, vi modtager, og vi kan sagtens forstå hvorfor. Ja, alle vores ure er 100% originale!

Designerure er blevet meget populære over de sidste år, og vi er meget stolte over at kunne sige, at alle urene i vores sortiment er ægte og originale. Alle leveres altid med to års garanti fra producenten.

Du modtager en garanti / manual i kassen, og uret kommer i den originale emballage. Mange kunder anmoder serienumre, men desværre er der kun få mærker, som vi sælger, der bruger serienumre; f. Eks.l bruger Michael Kors og Marc Jacobs ikke serienumre på nogen af deres ure. Det faktum, at du har en garanti på dit ur, er oftest et godt tegn på, at uret er ægte. Din garanti dækker bevægelse, urskive og hænder. Flere oplysninger om garanti finder du her.

Ændre størrelsen af uret

Alle ure med rem-links inkluderer et antal, som kan tages af.

Du kan let finde dem, der kan fjernes med pilene som er på indersiden af remmen. Desværre er det kun muligt at gøre stroppen mindre. Det er ikke en mulighed at bestille ekstra links end dem, der allerede er vedhæftet når du modtager uret.

Størrelsen på remmen skal altid udføres af en kompetent urmager. Find en urmager, der sælger ure af samme mærke, da det undertiden kræver en vis viden og / eller værktøjer.

Husk at urremme, der er lavet af keramik, er meget sensitive over for slag og meget let kan knække, hvis de justeres af en inkompetent person, så brug altid en professionel.

Det er også en god ideat gemme de fjernede links og ikke smide dem ud. Husk at din ret til at returnere produktet udløber, når dit ur er blevet ændret.

Vi dækker ikke omkostningerne ved at ændre størrelsen, men vi giver dig 75 DKK kredit på dit næste køb. Send bare et billede af kvitteringen til vores support.

Batteriet i mit ur er løbet tørt, hvad gør jeg?

Den mest almindelige grund til, at et ur går langsommere eller helt stopper er, at batteriet er løbet dødt eller snart vil gøre det.

Garantien dækker ikke engangsartikler som f.eks. batterierne, men vi tilbyder 75 DKK ved dit næste køb, hvis batteriet allerede løber tør inden for det første år efter modtagelse af pakken.

Henvis til en urmager, der sælger det samme mærke, da det for tiden kræver specielle værktøjer til at åbne bagsiden af ​​uret i tilfælde af batteribytte. Kontakt endelig vores kundeservice for at informere os om, at du vil skifte batteriet og sende derefter et foto af kvitteringen via e-mail for at modtage din kredit på 75 DKK.

En af grundene til, at et batteri kan løbe tør i et nyligt købt ur er, at batteriet allerede var blevet installeret, mens det blev produceret, og indtil det endelig når forbrugeren. Nogle gange kan et ur være på lager i et stykke tid, og nogle gange kan det helt simpelt være, fordi batteriet lige er blevet dårligt.

Naturligvis tjekker vi, at hvert ur er i god orden, inden det sendes ud, men nogle gange er batteriet muligvis allerede begyndt at stoppe med at virke fuldt ud.

Keramiske ure

Keramik er et materiale der er meget modstandsdygtigt over for ridser, og det bevarer sin farve og glatte overflade meget bedre end metalure.

Materialet medfører også at uret har et mere unikt look. Det er dog vigtigt at være forsigtig med keramiske ur, da det ikke kan håndtere hårde stød og slag, som et metal- eller plastur.

Keramik er et typemateriale, der er hærdet i en ovn, ligesom en porcelænsplade og derfor skal håndteres med samme forsigtighed.

Der er ingen garanti fra producenten på keramiske armbånd, og reparationer kan potentielt være dyre, så sørg for at håndtere dit keramiske ur forsigtigt.

Pleje instruktioner for ure

Vi vil have at du oplever den bedst mulige tilfredshed, skønhed, funktionalitet og levetid fra dit ur! Både billigere og dyrere urmærker indeholder delikate mekaniske dele, og det er derfor altid vigtigt at huske på følgende punkter:

  • Undgå at udsætte dit ur for ekstreme forhold som f.eks. direkte sollys, ekstrem varme eller ekstrem kulde. Ekstrem varme eller kulde kan medfølge at uret fungerer forkert og til sidst forkorte batteriets levetid.

  • Undgå at udsætte dit ur for fugt, hvis det ikke er mærket med 10 eller 20 ATM. Brug aldrig trykknapperne eller kronen, når uret er fugtigt. Hvis du får vand eller kondens ind i uret, skal uret tjekkes straks af en autoriseret urmager. Selvom det ligner at kondens forsvinder, kan komponenterne i uret allerede være beskadiget af dette.

  • Kondens i uret: Pludselige temperaturændringer kan forårsage et undertryk i uret, hvilket kan forårsage kondens. Hvis dette sker, kan du tydeligt se væske inde i glasset. Hvis væsken ikke længere er synlig for øjet, betyder det ikke, at væsken er forsvundet. Uret skal sendes til en urmager hurtigst muligt, som kan åbne uret og fjerne fugtigheden professionelt. Fugtigheden kan trænge igennem selve bevægelsen, og uret kan gå i stykker. Ikke engang ure der er mærket med 10 eller 20 ATM, er beskyttet mod temperaturændringer. Kondens kan f.eks. forekomme, hvis du går fra minusgrader udendørs til høje indendørs temperaturer, eller hvis du holder uret på badeværelset, mens badet bruges. Kondens er ikke altid en fabrikationsfejl, og uret kan derfor ikke altid returneres. Dette er op til den enkelte producent.

  • Undgå stød og slag på uret. Dit ur er dog altid designet til at modstå normal brug. Du skal ikke sove med uret.

  • Undgå at udsætte dit ur for parfume, sæbe eller andre kemikalier, der kan forårsage skade. Skader omfatter misfarvning, ændringer eller anden skade på kabinettet, rem/bånd eller andre dele. Undgå at bruge andre armbånd på samme arm som uret, da dette kan forårsage ridser og unødvendigt slid på krystalglasset.

  • Undgå magnetiske felter eller statisk elektricitet, der kan beskadige urets mekanisme. Normalt påvirkes uret ikke af almindelige husholdningsapparater såsom et tv, stereo osv.

  • Hold altid uret rent. Rengør den med en fugtig, blød klud (kun hvis den tåler vand). Skyl uret efter iblødsætning i salt eller klorvand. Remmen skal rengøres regelmæssigt for at bevare sit udseende og reducere slid. Husk, at belagte armbånd er mere sarte end armbånd lavet af rustfrit stål. (Se ovenfor.) Rengør med en blød børste og mildt sæbevand. Tør uret af efter en rengøring med en tør, blød klud.

  • En læderrem er et naturligt materiale, der er meget følsomt over for fugt, sved, kemikalier og slid. Remmen har kun en begrænset levetid og skal (også endda af hygiejniske grunde) skiftes mellem 6-12 måneder afhængigt af hvor ofte du bruger stroppen. Ved udskiftning skal stifterne også kontrolleres eller udskiftes.

  • Et bånd, der er lavet af rustfrit stål, oxiderer ikke og behøver normalt ikke poleres. Dette kan rengøres med lidt sæbe og vand. Husk, at dit ur måske ikke altid tåler for meget kontakt med vand. Læs om dit urs evne til at modstå vand inden du rengør uret.

  • Et bånd og et ur, der er belagt, skal altid passes ekstra omhyggeligt. Et belagt bånd er mere skrøbeligt end et rustfrit stålbånd. Rengøring og håndtering med omhu er en nødvendighed med alle ure og armbånd. Et belagt armbånd skal rengøres meget omhyggeligt. Intens gnidning slider tydeligvis den belagte overflade ud og risikerer en reduktion i dit urs levetid.
  • Forkert håndtering og pleje er normalt årsagen til, at metallet misfarves.

  • Et stort problem for en lille procentdel af befolkningen er, at huden kan udskille stoffer, der kan få metaller til at misfarve. I værste fald bliver smykkerne misfarvede og er ikke længere attraktive inden for kun få timer! Desværre er der intet man kan gøre for at forhindre dette i at ske. Heldigvis oplever de fleste ikke dette problem.

  • Ændring af tid og dato på dit ur bør helst ikke ske mellem kl. 22.00 og 02.00 (dette gælder for ure med en dato, hvor det er 24 timers urværk), da dette kan beskadige mekanismen inde i uret.

Ure med sten

Mange designs er pyntet med rhinsten (strass). Nogle mærker har endda ægte diamanter. I så fald leveres uret med et certifikat.

Hver sten er påført manuelt og i nogle tilfælde kan en sten falde af. Dette kan skyldes flere faktorer som f.eks. limen udtørrer eller hvis vand er kommet i kontakt med stenene. Sten og skruer er desværre ikke dækket af garantien, men det er ikke dyrt at reparere med en urmager. Vi mener selvfølgelig, at en sten som minimum skal holde mere end 3 måneder og giver derfor vores kunder en kredit på 75 DKK for op til 3 sten, der løsnes inden for 3 måneder, hvis du sender os modtagelsen af reparationen. Send en e-mail til vores support for mere information.

Hvis dit ur ankommer beskadiget eller allerede leveres med en manglende sten, bedes du kontakte os med det samme.

Sekundviseren tikker ikke, men uret kører stadig?

Hvis uret fungerer, men sekundviseren står stille, kan uret have en kronograf, og derefter er sekundviseren et timerur.

Timeren starter, når du trykker på knappen kl. 2.

Du stopper kronografen ved at trykke på den samme knap og kan derefter nulstille kronografen ved at trykke på knappen klokken 4.

Kronografen skal normalt ikke være aktiv konstant, da batteriet løber tør hurtigere.

De fleste ure har et ekstra ur til den sædvanlige tid i en af de mindre urskiver, som ikke kan slukkes uden at trække kronen ud.

Vandsikkerhed

Før du begynder at tage dit ur i brug, er det vigtigt, at du ser bag på uret for at tjekke, hvor vandtæt det er, og læse nedenstående oplysninger.

Udtrykket "vandtæt" benyttes ikke længere, da det kan være vildledende. Ure kan modstå vand i forskellige mængder. Vandmodstand betyder det omfang, som uret kan blive vådt eller modstå det tryk, der skabes af visse mængder vand. De anvendte enheder er ATM, bar, M (meter) eller FT (feet) med henvisning til graden af ​​trykprøver. Disse tal forklarer den mængde af ​​tryk, som uret er designet til at modstå og betyder ikke dybde, selvom dette er en almindelig misforståelse. Det er derfor umuligt at dykke 30 meter under overfladen med et ur som er mærket med 3 ATM (30m). Et sådant ur kan kun modstå vandstænk. Det er vigtigt at huske, at vandmodstand måles i statisk eller immobil tilstand under kolde forhold. Det tager altså ikke højde for, at trykket stiger med en bevægelse. Når du svømmer, f. eks, lægger du pres på uret ved blot at bevæge dig i vandet.

Vandskader på dit ur er kun dækket af garantien, hvis dit ur er 10 ATM eller derover i vandet. Husk at tjekke, at gummipakningen ikke er udtørret fra tid til anden. Tørring af gummipakningen foregår naturligt efter et bestemt tidsrum. Udsættelse for klor, saltvand eller sæbe kan også tørre pakningen ud, og derefter kan uret lukke vand ind. Du bør derfor have skiftet pakning årligt, en pris, som forbrugeren tager ansvar for.

BEMÆRK! Brug aldrig dit ur i et varmt brusebad, sauna eller varmt bad i et badekar, da det kan påvirke pakningen, og de fleste ure er ikke egnet til damp og varme. Kondens kan forekomme, endda i ure på 10 ATM og derover! Pludselige temperaturændringer kan forårsage undertryk i uret, som derefter resulterer i kondens. Hvis dette sker, kan du se væske inde i glasset. Hvis væsken ikke længere er synlig, betyder det ikke, at fugtigheden er forsvundet. Uret skal returneres til en urmager hurtigst muligt, som kan fjerne fugtigheden professionelt.

Fugtigheden kan trænge ind i selve bevægelsen af uret, og uret vil derefter gå i stykker. Ikke engang ure som er mærket med 10 eller 20 ATM er beskyttet mod temperaturændringer. For eksempel kan der opstå kondens, hvis du går fra minusgrader udendørs til en høj indendørs temperatur, eller hvis du ligger uret i badeværelset, mens badet bruges. Når dette sker, er det ikke nødvendigvis en fremstillingsfejl og kan derfor ikke altid dækkes af garantien. Dette er op til den enkelte producent at vurdere.

Den anførte enhed kan se anderledes ud i forskellige dele af verden eller på forskellige modeller og sider på internettet. Et eksempel kan være, at 30 meter = 3ATM = 3BAR = 100ft alle har samme betydning som 1000mm = 100cm = 10dm = 1m faktisk er den samme dimension.

Uret er mærket på bagsiden med den vandsikkerhed, som det kan klare.

Hvad er en kronograft og hvordan kan jeg kalibrere den?

En kronograf er et simpelt timerur.

Du kan se, at et ur har en kronograf ved at kontrollere, om det har to ekstra knapper ved siden af ​​kronen (den knap, du trækker ud for at ændre uret), og at der er flere små drejeknapper på hovedhjulet. Knappen kl. 2 (øverst) er start- og stopknappen, også kaldet A.-knappen. Tryk en enkelt gang på knappen, og så ser du, at en af ​​de små visere starter. Tryk på samme knap igen for at stoppe den. Efter at have brugt kronografen skal den nulstilles. Det gør du let ved at trykke på knappen klokken 4 (lavere), også kaldet B.-knappen. Så vil du se, hvordan timerne hopper eller drejer hurtigt tilbage til nulstillingspositionen.

Bemærk, at den store brugte viser ikke altid er den, som viser tiden! Nogle modeller har en kronograf der i stedet. Hvis dette er tilfældet, skal den store sekundvisere forblive stille. Du kan normalt se, at en lille viser i en af ​​de små urskiver altid tikker. Det er så den rigtige brugte viser. Husk, at batteriet tømmes hurtigere, når kronografen kører.

Nogle gange kan kronografen nulstilles i en vinkel, men der er ikke noget galt med dit ur, det skal bare kalibreres. Det er normalt meget let at kalibrere kronografen, men hvis du føler, at det er for svært, er du meget velkommen til at kontakte vores support eller gå til din lokale urmager.

For at kalibrere kronografen skal du først tjekke, at kronografen nulstilles ved at trykke på B-knappen. Træk derefter kronen ud til den yderste position. Derefter kan du bruge knapperne A og B til at klikke på kronografens visere, så de alle peger på 0 eller 12 afhængigt af urets design.

Forskellige mærker og modeller har forskellige tilgange til kalibrering, men oftest bevæger A-knappen markøren fremad, og B-knappen flytter den bagud. På nogle ure fungerer det lidt anderledes. For eksempel skal du trykke på A-knappen for at indstille førstehånden, når du indstiller den korrekt, skal du trykke på B-knappen for at ændre hvilken hånd du ændrer med A-knappen. Når du er færdig med at kalibrere, skal du bare skubbe kronen helt tilbage ind igen, og nu er kronografen i sin nye nulstillingsposition.

Du kan gå til en urmager, der sælger det samme mærke og spørge efter en urmager, hvis du er usikker på, hvad du skal gøre med din særlige model.

Urremme

Armbånd er ikke dækket af garantien fra ur producenten, tjek garantihæftet, der er i ur kassen, som uret blev leveret i.

Misfarvninger, slid, defekter i låsemekanismen, stifter og led er ikke dækket af din garanti.

Vi vil selvfølgelig med glæde hjælpe dig, hvis dit ur ankommer beskadiget ved levering, men du skal kontakte os med det samme, hvis dette er tilfældet. Bemærk, at uret skal være ubrugt, og at den beskyttende plastik skal forblive på uret, for at vi kan hjælpe dig med et knust armbånd.

Vi kan ikke påtage os ansvar for ure, der returneres "som nye", men som faktisk bruges.

Bestilling og betaling

Jeg har bestilt, men har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse

Tak for din ordre!

Hvis du ikke har modtaget nogen ordrebekræftelse via e-mail eller sms, bedes du venligst kontakte osDialando’s support. Vi vil med glæde hjælpe dig og ethvert andet spørgsmål, der vedrører dig!

En almindelig årsag til ikke at have modtaget en ordrebekræftelse er, at du måske har givet os en forkert e-mailadresse, da du oprindeligt lavede ordren. Ellers skal du kontrollere din spam mappe, hvis den på en eller anden måde er endt der!

Hvordan bruger jeg min rabatkode?

Hvis du har modtaget en rabatkode, kan du bruge den ved kassen. Bemærk, at det ikke er en mulighed at kombinere to eller flere rabatkoder.

For at bruge rabatkoden skal du blot klikke på "Tilføj en kupon" i din indkøbskurv, indtaste koden og klikke på "tilføj en kupon". Indkøbskurven bliver automatisk vist, når du føjer et produkt til kurven.

Derefter kan du fortsætte i kassen som normalt.

Klarna betaling

Dialando bruger Klarna Checkout til private kunder.

Dette gør det til en mulighed for vores kunder at betale via faktura betaling (Køb nu. Betal senere) og kreditkortbetaling. Vores fakturaer sendes via e-mail i forbindelse med ordren, der sendes direkte fra os. Faktura har en forfaldsdato på 14 dage.

Klarna Checkout kræver visse personlige oplysninger om dig for at identificere dig. De oplysninger, du skal indtaste for at skabe korrekt identifikation, kan variere mellem forskellige køb og kunder.

Der kræves ikke nogen kreditkontrol i Klarna Checkout, medmindre du har valgt en betalingsform der kræver det. Det påvirker ikke din kreditværdighed og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, såsom banker osv.

Når du er blevet identificeret korrekt, viser Klarna Checkout, hvilke finansieringsmuligheder som er tilgængelige for dig.

Fakturaer er valgt på forhånd som betalingsmulighed, men du kan selvfølgelig altid vælge en af ​​de andre muligheder, såsom direkte betaling via bank eller betaling med kort. De muligheder, du bliver tilbudt kan variere fra tid til anden.

For at få mere information om din betaling, kontakt Klarna direkte via klarna.com/dk.

Fragt og levering

Lagervarer / Bestil varer

Lagervarer:

Hvis du har bestilt en eller flere varer, som vi allerede har på lager, kan de sendes den samme eller den følgende arbejdsdag afhængigt af hvilket tidspunkt på dagen, som du har bestilt.

Bestil varer:

Hvis du har købt en vare, der er udsolgt, tager det normalt 2-3 arbejdsdage at modtage den på vores lager. Bemærk: Det kan nogle gange tage længere tid, men som regel leveres varer til dig inden for 7 arbejdsdage.

Lagervarer & Bestil varer:

Hvis du har købt mere end én vare, hvoraf den ene er på lager, mens de andre ikke er på lager, sendes din ordre til dig, når varen der ikke er på lager ankommer til vores lager, og ordren afsluttes.

Fragt, sporing og levering

Leveringen af dit køb er altid gratis, hvis du bestiller hos os for mindst 550 DKK.

Generelt sendes pakker fra vores lager i Tyskland eller Sverige med UPS eller DPD -tjenester.

Den samlede leveringstid for ordren afhænger af, om din ordre allerede er på vores lager, eller om vi skal specialbestille den hjem i forbindelse med din ordre. Det tager normalt 2-3 hverdage, før en pakke ankommer til dit nærmeste pickup sted fra det tidspunkt, hvor vi har sendt pakken ud, men vi kan ikke være ansvarlige for potentielle forsinkelser, der opstår på grund af UPS/DPD.

Når et produkt sendes fra vores lager, modtager du en bekræftelse til din telefon (SMS) sammen med et sporingsnummer, så du kan spore din pakke. UPS/DPD giver dig derefter besked, når pakken er ankommet til afhentningsstedet eller er leveret til din dør.

Ikke-indsamlet pakker

For pakker, som ikke er indsamlet af kunden, forbeholder vi os retten til at opkræve returforsendelse med et ekspeditionsgebyr på 150 DKK.

Ordren annulleres automatisk, hvis pakken sendes retur til os, fordi den ikke er afhentet. 150 DKK trækkes i dette tilfælde fra fakturaen, inden den krediteres.

Hvis du ønsker at få din pakke sendt tilbage til dig igen, skal du kontakte vores kundeservice for at få et link til, hvor og hvordan du kan betale det ekstra leveringsgebyr. Dette skal dog gøres, FØR pakken er returneret. Ellers skal ordren bestilles forfra igen fuldstændigt.

Forsinkelser

Vi gør altid vores bedste for at sende leveringen så hurtigt som muligt, men nogle gange kan der desværre opstå forsinkelser. Derfor garanterer vi aldrig levering til en specifik dag.

Hvis det ikke er muligt at levere et produkt inden for de angivne frister, vil vi kontakte dig og informere dig. Når dit forsinkede produkt har nået os, pakkes det i emballagen og sendes til dig hurtigst muligt som en prioritet.

Hvis en ordre skulle blive forsinket, påvirkes din faktura ikke, da vores fakturaer sendes via e-mail samme dag som din ordre sendes fra vores lager.

Fortrydelsesret og returret

Hvad betyder fortrydelsesretten?

Vi er taknemmelige for hver eneste ordre, der lægges hos os, men vi forstår, hvis du nogle gange ønsker at annullere dit køb af forskellige årsager.

I dette tilfælde benytter vi fjernhandelsloven (også kendt som fortrydelsesretten), som kort sagt betyder, at du har retten til en fuld annullering inden for 14 dage, det eneste krav er, at du kontakter vores kundesupport inden disse 14 dage er udløbet.

Fortrydelsesretten gælder ikke for:

  • Ure, der er brugt på nogen måde, så der har været mærker eller skader. Dette kan vi ikke acceptere eller tage ansvar for.
  • Ure, hvis armbåndsforbindelser er ændret.
  • Ure, som du har repareret eller ændret på nogen måde.
  • Intime produkter, der ikke har særlig forsegling, såsom øreringe.

(Dette gælder ikke for varer, der er blevet beskadiget ved levering.)

Jeg fortryder mit køb, hvad kan jeg gøre nu?

E-mail vores kundeservice for at fortælle os, hvis du gerne vil annullere din ordre og returnere dit køb. Angiv altid dit ordrenummer.

Når du har sendt os anmodningen om at returnere dit køb via e-mail, vil vi give dig alle de nødvendige oplysninger, der kræves for at returnere varen til os.

Vi sender dig et dokument, der skal udskrives for at behandle din retur korrekt,

  1. En returseddel, der forklarer, hvorfor din ordre returneres, og alle ordredetaljerne

Vores returforsendelsesetiket er normalt den billigste mulighed, som vi tilbyder dig som høflighed og tidsbesparelse. Det er vigtigt, at du lægger retursedlen inde i pakken med din retur, så vores lager får de korrekte oplysninger.

Husk at sende alle dokumenterne tilbage, som f.eks. det originale garantibevis, æske osv. med varen.

Produkter, der returneres uden nogen form for kontakt og godkendelse fra vores kundeservice, kan vi ikke tage ansvar for.

Lad ikke din pakke returnere automatisk. Hvis pakken ikke afhentes i tide, returneres den til os, og der opkræves et tillægsgebyr på 150 DKK. Hvis du ønsker at få din pakke sendt til dig igen, skal du kontakte vores kundeservice for at få et link til, hvor og hvordan du kan betale det ekstra leveringsgebyr. Dette skal dog gøres, FØR pakken er returneret. Ellers skal ordren ombestilles fra ny fuldstændigt.

Hvordan stopper jeg min bestilling?

Hvis du har placeret en ordre, som du ønsker at annullere, inden du modtager den, og du stadig ikke har modtaget en meddelelse om, at pakken er sendt, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Vores kundeservice kan stoppe forsendelsesprocessen og annullere dit køb.

Ingen gebyrer tilføjes.

Hvad kan jeg gøre hvis jeg har modtaget den forkerte genstand?

Nogle gange kan fejl opstå, men bare rolig.

Uanset om du ved en fejl har bestilt det forkerte produkt, eller om vores lager fejlagtigt har pakket den forkerte model. Måske var en vare mærket forkert, men så skal du straks kontakte vores kundeservice.

For at vi kan forstå, hvad der er sendt forkert, beder vi dig sende os en e-mail og inkludere fotos af produktet og etiketten. På den måde kan vi hjælpe dig så hurtigt som muligt.

BEMÆRK! Nogle farver kan være vanskelige at fange i et billede på grund af behovet for at bruge flash osv., så der kan være nogle forskelle mellem billedets farve og produktets farve i det virkelige liv.

Hvem betaler for returfragten?

Hvis du fortryder købet eller bestilte den forkerte vare, er du selv ansvarlig for forsendelsesgebyret.

Hvis vi har sendt det forkerte produkt, eller hvis det er gået i stykker, ved modtagelse, kan du bruge vores returforsendelsesetiket gratis. Vær opmærksom på, at vi ikke kan holdes ansvarlige for eventuelle omkostninger, hvis du selv vælger at købe en forsendelsesetiket fra et andet fragtselskab, selvom vi har sendt dig vores forudbetalte returforsendelsesetiket til at bruge gratis.

Hvis du har behov for at sende et produkt til reparation på et senere tidspunkt, tager vi ansvaret for forsendelsesgebyret, hvis reparationen er under garanti. Den samme returforsendelsesetiket sendes til dig via e-mail.

Hvis du selv har forårsaget skade på produktet eller det har en defekt, der ikke er dækket af din garanti, er du ansvarlig for omkostningerne ved forsendelse plus eventuelle reparationsomkostninger.

Hvordan foregår tilbagebetalingen?

Når vi har modtaget din returforsendelse, og den er behandlet i vores lager, tilbagebetales din ordre.

Vi sikrer, at din faktura hos Klarna annulleres. Husk, at hvis du bruger vores returforsendelsesetiket, forbliver omkostningerne ved dette på faktura. Hvis du allerede har betalt, vil de blive refunderet til den samme konto, som pengene blev trukket fra efter et par arbejdsdage.

Vi anbefaler, at du kontakter Klarna, hvis du har flere spørgsmål om din betaling, da vores adgang til dine kreditoplysninger er begrænset.

Hvis du har købt din vare gennem en af vores partnere, kontakter vi dem og beder dem om at refundere / annullere fakturaen.

Garanti og klager

Flere oplysninger om garanti finder du her.

Hvad dækker garantien?

Garanti er en frivillig, ekstra dækning, som producenten tilbyder. De fleste produkter leveres med 2 års garanti.

I garantiperioden er urets bevægelse, visere og urskiver de eneste komponenter, der er dækket. En overdækket komponent repareres, eller uret udskiftes uden komponent- og arbejdsomkostninger, hvis det viser sig at være defekt i materiale eller udførelse under normal brug.

Garantien dækker ikke:

  • Materiale- og fabrikationsfejl på batteriet, ur kassen, krystal-, plast-, gummi-, læder-, metal- eller keramiske stropper, armbånd, lås eller skruer; inklusive belægning på ur kassen og/eller armbåndet.
  • Skader som følge af forkert håndtering, mangel på pleje, ulykker, påvirkning udefra, normal slitage og ældning (inklusive forkert håndtering af krone og knapper.)
  • Vandskader, hvis plejeinstruktioner for produktets vandmodstandsniveau (som markeret på produktet) ikke blev fulgt. Vandtætte ure er mærket med 10 eller flere ATM.

Garantien bortfalder, hvis uret er blevet beskadiget ved et uheld, uagtsomhed fra andre end autoriserede serviceagenter, uautoriseret service eller andre faktorer, der ikke skyldes materialefejl eller håndværk.

Garantien kan variere mellem producenterne, så sørg for at læse den garanti / det instruktionshæfte, der følger med uret, grundigt.

Hvad er forskellen mellem en garanti og en juridisk garanti?

Garanti og juridisk garanti er to forskellige ting.

Garanti er en frivillig service og kan ses som et tillæg til de rettigheder, du allerede har i henhold til forbrugerlovgivningen. Juridisk garanti varierer fra land til land og er normalt 2-3 år.

For at se hvordan dit land anvender den juridiske garanti, er du velkommen til at tjekke under følgende link: europa.eu/guarantees

De fleste lande i EU anvender de samme eller lignende regler, og vi har opsummeret dem her: Hvis der er noget defekt ved dit køb, er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt. Du skal indgive en formel klage inden for to måneder efter opdagelsen af ​​manglen, for at den kan behandles.

Du kan klage over eventuelle mangler, der er på en vare. Men vi er kun ansvarlige for manglen, hvis den anses for at være original, det vil med andre ord sige, at manglen allerede var til stede i produktet, da du modtog den.

En fejl, der skyldes uagtsomhed, unormal brug (håndteringsfejl), ulykker eller lignende situationer, kan vi ikke holdes ansvarlige for.

Fejl, der opstår inden for seks måneder efter, at produktet er leveret, antages at have eksisteret på leveringstidspunktet, medmindre andet er angivet. Hvis fejlen først vises senere, ligger bevisbyrden hos forbrugeren for at bevise, at fejlen allerede eksisterede på leveringstidspunktet.

Vi har ret til at prøve at løse problemet, som vi finder det passende. Dette betyder, at vi skal have muligheden for at reparere produktet eller levere et andet produkt af samme værdi. Du kan derfor ikke kræve en annullering og kræve dine penge tilbage uden først at have givet os en chance for at løse problemet, og at vi har brugt alle midler til at løse problemet uden succes.

Mit produkt er beskadiget og/eller i stykker, hvad er protokollen?

Beskadiget ved ankomst:

Hvis dit ur er defekt, eller en eller anden funktion af det ikke fungerer korrekt ved levering, sender vi selvfølgelig et helt ny, hvis modellen stadig er tilgængelig. Alternativt får du fuld refundering. Ure, der er stoppet, kræver normalt kun et nyt batteri, og vores kundeservice foreslår normalt altid, at du blot udskifter batteriet. Vi vil selvfølgelig godtgøre udgifterne til udskiftning af batteriet, hvis uret stopper inden for 14 dage efter modtagelsen. Igen er grundet til, at batterierne kan gå dødt så hurtigt, fordi der indsættes et batteri, når uret fremstilles, og det kan have ligget på et lager i lang tid osv., før det ender i dine hænder.

Beskadiget efter ankomst:

Hvis du efter en periode med brug skal udøve din garanti eller ret til klage, beder vi dig venligst kontakte vores kundeservice, så vi kan finde ud af, hvad der skal gøres for at hjælpe dig så nemt som muligt. Hvis skaden er synlig, kræver vi et foto af produktet, så vi kan hjælpe dig på den bedste måde. Husk at tage et billede med godt fokus, så vi kan se skaden tydeligt. Ellers kan vi muligvis ikke se skaden ordentligt. Hvis du opdager en defekt i dit produkt og alligevel fortsætter med at bruge det, kan vi desværre ikke holdes ansvarlige for eventuelle skader, som dette kan medføre.

Vi har vores egen urmager/specialist, og når en garantireparation af dit ur er blevet godkendt af vores specialist, bliver du bedt om at sende uret til os. Når vi har modtaget returneringen, modtager du en automatisk underretning, og vi tager derefter billeder af uret til dokumentation, inden vi sender det til vores urmager, som udfører reparationen.

Du modtager derefter en sms og en e-mail, når uret er repareret og er blevet sendt tilbage til dig. Reparationstiden varierer afhængigt af urets fejl og hvor meget arbejdsbelastning urmageren har i øjeblikket, men normalt tager processen cirka 5-7 uger.

Hvis det viser sig, at manglen ikke er dækket af din garanti / klageadgang eller skyldes eksterne påvirkninger, kontakter vi dig, inden reparationen udføres, og vi kan muligvis opkræve dig for afholdte forsendelses- og håndteringsomkostninger. Vi sender ingen opdateringer under reparationen, du vil blive kontaktet igen, når produktet er blevet repareret og returneret, eller hvis der er forsinkelser.

Hvordan registrerer jeg mit produkt?

Ved alle køb af et produkt med 2 års garanti inkluderer vi vores eget garantibevis.

På beviset finder du instruktioner om, hvordan du registrerer dit produkt på vores hjemmeside for at modtage et garantinummer.

Når du har modtaget dette nummer via e-mail, kan du skrive det på beviset og opbevare det i den æske, som uret kom i. Dette er nyttigt at have, hvis du vil sælge dit ur eller give det væk som en gave i garantiperioden, så vi ved, at uret er købt hos os.

Hvis du har brug for at fremsætte et garantikrav inden for garantiperioden, kan du kontakte vores kundesupport og give dem garantinummeret som identifikation sammen med en beskrivelse af, hvad du har brug for hjælp til.

HER kan du registrere dit produkt!